nedeľa 15. decembra 2013

Ťažký rozbeh ale skvelý finiš/ Free motion quilted purse



Šípila som zradu už na začiatku. Vyzeralo to krásne a nekomplikovane.  Dohadovala som sa na nej s M. už dlho. Vyberali sme, riešili sme. Nakoniec sa rozhodla, a ja som sa naučila, že šiť podľa zadaní z časopisu a predstavy „klientky“ žiadna sranda.  Ku koncu som pokyny šmarila do kúta, lebo to proste nesedelo ako má, ako som si predstavovala. Skončila som u konceptu, nejak bolo nejak bude...


Látka, oblekovina. No fakt, keby som krajčírka spichnem z toho sako. Ale šlo to celkom dobre až sa divím. S uškami som si musela poradiť, lebo kožené som nezohnala, a magnetický gombík som tiež musela zamaskovať malou yo-yo kvetinkou. Použila som prvý krát nový typ vnútorného vrecka,  vnútorného zipsu, magnetické zapínanie aj vlastné uši a nakoniec aj to prešívanie čo mi odpálilo stroj. Už dlho som sa na žiadnom projekte tak nenadrela, a ešte sama neviem či sa mi to páči. Odovzdaná ešte v lete, ale až teraz som našla čas sa pochvaliť.


A čo vy na ňu? Vyvetrali by ste ju na kávu s kámoškou, do kina alebo len tak na potulky mestom?


Mimochodom vianočné šitie stroskotalo, stroj to voľné prešívanie proste po polhodke vzdal....ale čo teraz keď mám rozšité to vianočné prestieranie?! 

n.





***
I knew it will be tricky, somehow. It looked beautiful and uncomplicated. We were discussing this bag with M. since February.  Searching and choosing the right one. Finally decided, and I can tell that sewing based on magazine and "client’s" instructions is no fun. At the end, I threw the instructions into the bin, because it still did not sit well and the way I imagined. I ended up with the original concept, and did as I felt it could work.
I used fabric for suits; really it could be a nice suit if I am a seamstress a bit. But it worked pretty well I must say. For the first time I used a new type of inside pockets, inside zipper, magnetic closure as yo-yo button and own handles, plus free motion quilting on which my machine “exploded”.
I do not remember project I worked on as hard as this one, and I still do not know if I like it. Ready for over a week, I still hesitate to hand it over, because it's not exactly what M. wanted.
What do you think? Would you take it for a walk to the city?

n.

2 komentáre:

  1. Nika, to vypadá na pořádně velkou kabelu? Taková se prostě musí vyvětrat ven na nákupy, do knihovny a pak pěkně zapadnout do útulné kavárny s kamarádkou a dát pořádný pokec! Pěkná práce! Jen teda toho stroje je mi líto. A prostírky asi dáš v ruce, ne? :)
    Měj se krásně, Jola

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A jéj, tuším sme si jednu "odyseu" prežili a publikovali obe;-). A to ja som si ani nezničila žiadny stroj, ani neklepla kladivom po prste... (no, možno raz...;-). Ale nech ťa hreje pri srdci, že si náramne šikovná. Pomáha to.;-)

    OdpovedaťOdstrániť